Siste erfaringar:
Aktuelt:
Me ser korleis VR og dataspel kan vere pedagogisk verktøy som gir unike og særeigne kvalitetar for å skape læring og forståing.
Å ta i bruk og spre bruken av digitale verktøy i skriftlig og muntlig vurderingsarbeid
Vi er tre lærere som har erstattet itslearning med tre ulike versjoner av GAFE - Google Apps For Education
Bruk av Ipad i klasse med redusert elevtall/IoP. Vi har brukt Ipad og Google dokumenter i kommunikasjon og læringsarbeid. Elever og lærere fikk hver sin Ipad og alle fikk konto på skolens google site, asvg.no.
«Skaparrom» er Sykehusskolen ved Nordahl Grieg vgs si satsing på skaping og koding for å fornye faga i dei nye skulelokala ved det nye Barne- og Ungdomssjukehuset ved Haukeland Sjukehus i Bergen, som opnar seinhausten 2016.
SKRIV har fokus på rammer og kontekst for utvikling av elevers skrivelyst og skriveferdigheter. Nettstedet www.skriv.no er et sentralt element i prosjektet.
SBL og barneklinikken jobber med funksjonell bruk av iPad i undervisningen. Vi vil tilrettelegge iPad på best mulig måte slik at den blir et funksjonelt hjelpemiddel i undervisningen med elevene. Ved å videreutvikle bruken av iPad vil vi følge den teknologiske utviklingen, effektivisere undervisningstiden, øke elevenes valgmuligheter i forhold til læringsstrategier, begrense de økonomiske utgiftene ved å utforske/videreutvikle allerede tilgjengelige IKT -læremidler og gi oss muligheter for rask tilpasning av undervisningen. Opprette samarbeid med andre sykehusskoler og deres erfaringer/bruk av iPad vil også være interessant å tilegne seg.
Vi ønsker å se på hva vi kan få ut av at elevene selv lager læringsvideoer, enten med PC eller iPad. Med riktig organisering og strukturering kan dette bli en form for muntlig aktivitet som vil kunne styrke matematikkinnlæringen til elevene fordi elevens matematikkspråklige ferdigheter blir styrket
Vi ønsker økt språklæring, med fokus på større skriftlig og muntlig produksjon, samt utvidelse av ordforrådet.Vi ønsker også å prøve ut nye måter å vurdere elevtekster på.
Bedre tidsbruk i klasserommet, tilpasset opplæring gjennom bruk av «omvendt undervisning». Til bruk i fagene matematikk og spansk .
Vi ønsker en styrket læringseffekt på ulike kompetansenivå, spesielt innenfor regning, lesing og bokstavtrening på avdeling for spesialundervisning.
Hovedmålsettningen er å lage opplæringsvideoer i fleire fag til elevene våre på Tanks vgs
Video og nettbrett i eigenvurdering og rettleiing innan idrettane langrenn og skiskyting.
Intensjonen med prosjektet er å bruke språklab, opptak- / lydfil-funksjonane i It\'s learning og det nettbaserte programmet ScreencastOmatic for å nå pedagogiske mål.
Bruk av Smartbok på EL og TP. Alle elevar på Vg 1 EL nyttar Smartbok i eitt fag, mens berre nokre elevar på TP nyttar boka, men då i alle programfaga.
Reiseblogg i Tysk. Fiktiv interrail-tur i Europa, lære om geografi i fem tyskspråklege land.