Siste erfaringar:
Aktuelt:
Me ser korleis VR og dataspel kan vere pedagogisk verktøy som gir unike og særeigne kvalitetar for å skape læring og forståing.
Elever har utviklet et opplegg for å diskutere digital dømmekraft. Fokus på deling av bilder/filmer og konsekvensene av dette.
Eleven skal kunne gi innsikt i egen aktivitet som han/hun ellers ikke får vist i kroppsøvingen gjennom bruk av digitale hjelpemidler.
Kvar klasse har ein eller to elevsuperbrukerer som hjelper resten av klassen med digitale problem i klasserommet. Elevsuperbrukerne får kurs som dei gir vidare til sine klasser. Elevsuperbrukerne får også testa ut korleis Surface pro 3 fungerer som elevpc
Vi tar chromebook-bruken til et nytt nivå ved hjelp av GAFE. Det blir også chromebook-lunsj en gang i måneden for alle elever som har chromebook.
Et opplæringsløp for ansatte og elever som har som mål å gjøre alle til trygge databrukere.
NGV i kjempeform er et tverrfaglig og utenomfaglig prosjekt som tar sikte på helsefremmende arbeid knyttet til trening og kosthold i samarbeid med nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet.
Hørselshemmede ansatte og elever samarbeider om et prosjekt. Vi lager et eventyr om den digitale skole.
Teste ut ulike hybridmaskiner som lærarverktøy, først og fremst til å lage skjermvideoar og til retting ved hjelp av touchpen-teknologi.
Implementere utdanning for bærekraftig utvikling i utdanningen gjennom konkretisering av læreplanmål i en bærekraftig retning.
Safe Internet for All (SIFA) er et internasjonaliseringsprosjekt på Os VGS med fire andre land. Det er et toårig prosjekt og omhandler hvordan bruke internett på en god og sikker måte.
Prosjektet tar sikte på å opprette en helhetlig undervisningsplattform i naturfag med utgangspunkt i undervisningsnettstedet campus.inkrement.no. Videre å gjennomføre naturfagundervisning på 1HO i henhold til de pedagogiske retningslinjene for omvendt undervisning. Prosjektet skal evalueres og utvikles i samarbeid mellom elever og lærere.
Next Level er Nordahl Grieg sin satsning på dataspill i skolen. Prosjektet ønsker å tilrettelegge for spillaktivitet og dele kunnskap om hvordan spill kan brukes i ulike fag.
Innføring av digitale tavler (eBeam) på skulen vil opna for ein annan type undervisning og mulighetar som ein ikkje har med tradisjonelle tavler. Me ønskjer med dette prosjektet å fokusere på korleis me kan bruka dei digitale tavlene til få enda betre læringsøkter .
Nettbrett i vurderingsarbeidet og undervisningspraksis
Vi har ikkje lærebok i kroppsøvingsfaget, difor har vi samla alt teoristoffet i ein prezi-oversikt