Siste erfaringar:
Aktuelt:
Elever har utviklet et opplegg for å diskutere digital dømmekraft. Fokus på deling av bilder/filmer og konsekvensene av dette.
I dette prosjektet skal vi utvikle omvendt undervisning for Vg. 2 kjøretøy.
Eleven skal kunne gi innsikt i egen aktivitet som han/hun ellers ikke får vist i kroppsøvingen gjennom bruk av digitale hjelpemidler.
Forenkle kommunikasjon mellom lærer og elev. En strukturert læringsplattform som er lett tilgjengelig på flere enheter.
Teste ut ulike hybridmaskiner som lærarverktøy, først og fremst til å lage skjermvideoar og til retting ved hjelp av touchpen-teknologi.
Bruk av iPad til dokumentasjon av ferdigheter i VG1 og VG2 elektro.
Historiefaget har dårlig tid. Stoffet som skal gjennomgås er enormt. Etter å ha undervist i historie noen år, har prosjektleder opplevd at elever får store kunnskapshull hvis de bare er borte en enkel økt. Undervisningsvideoer skal bidra til å løse noen av disse utfordringene.
Prosjektet tar sikte på å opprette en helhetlig undervisningsplattform i naturfag med utgangspunkt i undervisningsnettstedet campus.inkrement.no. Videre å gjennomføre naturfagundervisning på 1HO i henhold til de pedagogiske retningslinjene for omvendt undervisning. Prosjektet skal evalueres og utvikles i samarbeid mellom elever og lærere.
Prosjektgruppen ønsker å utarbeide undervisningsopplegg basert på omvendt undervisning i økonomiske fag.
Bedre tidsbruk i klasserommet, tilpasset opplæring gjennom bruk av «omvendt undervisning». Til bruk i fagene matematikk og spansk .
Hovedmålsettningen er å lage opplæringsvideoer i fleire fag til elevene våre på Tanks vgs
Bruk av Smartbok på EL og TP. Alle elevar på Vg 1 EL nyttar Smartbok i eitt fag, mens berre nokre elevar på TP nyttar boka, men då i alle programfaga.
Prosjektet handlar om utnytte den digitale utviklinga til å skape fleire læringsarenaer. Særleg handlar prosjektet om bruk av skjermvideoar.
Introduksjon til ulike nyttige IKT-verktøy. Prosjektet omfatter alle faggruppene ved skolen.
Ta i bruk omvendt undervising ved bruk av skjermvideoar som heimearbeid i matematikk. Å læra seg å laga videoar, leggja ut på nett og å leggja desse som del oppgåver i It\'s learning. Målet er at elevane skal vera meir aktive i faghet matematikk.