Siste erfaringar:
Aktuelt:
Me ser korleis VR og dataspel kan vere pedagogisk verktøy som gir unike og særeigne kvalitetar for å skape læring og forståing.
Gode digitale verktøy er avgjerande, både for å få til effektive møter og for å få til ei god utnytting av arbeidstida til den enkelte leiar. Distribuert leiing, kommunikasjon, samarbeide og samhandling, internt og eksternt, er viktige målområde for skulen.
Eleven skal kunne gi innsikt i egen aktivitet som han/hun ellers ikke får vist i kroppsøvingen gjennom bruk av digitale hjelpemidler.
Betre læring og kommunikasjon med bruk av nettbrett for kvardagslivklassen ved olsvikåsen videregående skole
Vi er tre lærere som har erstattet itslearning med tre ulike versjoner av GAFE - Google Apps For Education
Bruk av Ipad i klasse med redusert elevtall/IoP. Vi har brukt Ipad og Google dokumenter i kommunikasjon og læringsarbeid. Elever og lærere fikk hver sin Ipad og alle fikk konto på skolens google site, asvg.no.
«Skaparrom» er Sykehusskolen ved Nordahl Grieg vgs si satsing på skaping og koding for å fornye faga i dei nye skulelokala ved det nye Barne- og Ungdomssjukehuset ved Haukeland Sjukehus i Bergen, som opnar seinhausten 2016.
Kvar klasse har ein eller to elevsuperbrukerer som hjelper resten av klassen med digitale problem i klasserommet. Elevsuperbrukerne får kurs som dei gir vidare til sine klasser. Elevsuperbrukerne får også testa ut korleis Surface pro 3 fungerer som elevpc
Kunne bruke flere digitale hjelpemidler på en god og pedagogisk måte ift elevene våre.
\"I WANT THEM TO WANT TO CHANGE THE WORLD\" Utvikling av morgendagens ledere.
Forenkle kommunikasjon mellom lærer og elev. En strukturert læringsplattform som er lett tilgjengelig på flere enheter.
Å lage til undervisningsaktivteter som viser sammenheng mellom praktisk og modelerte situasjoner.
NGV i kjempeform er et tverrfaglig og utenomfaglig prosjekt som tar sikte på helsefremmende arbeid knyttet til trening og kosthold i samarbeid med nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet.
Elevene skal forske på konsekvensene av at Nygårdsparken ble stengt.
Hørselshemmede ansatte og elever samarbeider om et prosjekt. Vi lager et eventyr om den digitale skole.
Vi ønsker å se på hva vi kan få ut av at elevene selv lager læringsvideoer, enten med PC eller iPad. Med riktig organisering og strukturering kan dette bli en form for muntlig aktivitet som vil kunne styrke matematikkinnlæringen til elevene fordi elevens matematikkspråklige ferdigheter blir styrket
Diabetes regnes som en epidemisk sykdom i verden pga økende antall tilfeller og helse messige komplikasjoner.
Safe Internet for All (SIFA) er et internasjonaliseringsprosjekt på Os VGS med fire andre land. Det er et toårig prosjekt og omhandler hvordan bruke internett på en god og sikker måte.
Bruk av iPad til dokumentasjon av ferdigheter i VG1 og VG2 elektro.
Historiefaget har dårlig tid. Stoffet som skal gjennomgås er enormt. Etter å ha undervist i historie noen år, har prosjektleder opplevd at elever får store kunnskapshull hvis de bare er borte en enkel økt. Undervisningsvideoer skal bidra til å løse noen av disse utfordringene.
Tverrfaglig forskningsbasert undervisningsprosjekt på Finse. Naturfag, kroppsøving, matematikk, historie og programfag på MK. Samarbeid med forskningsstasjonen på Finse, UiO/UiB og Tobias Thorleifsson.
Next Level er Nordahl Grieg sin satsning på dataspill i skolen. Prosjektet ønsker å tilrettelegge for spillaktivitet og dele kunnskap om hvordan spill kan brukes i ulike fag.
Gjennom måla i dette prosjektet vil OneNote gje leiargruppa på Voss vidaregåande skule ei god plattform for digital samhandling. Den enkelte leiar vil i eitt system ha oversikt over saker som til kvar tid er under arbeid og leiargruppa vil kunne «samskrive» om saker som fleire i leiargruppa har samarbeid om.