Siste erfaringar:
Aktuelt:
Me ser korleis VR og dataspel kan vere pedagogisk verktøy som gir unike og særeigne kvalitetar for å skape læring og forståing.
Elever har utviklet et opplegg for å diskutere digital dømmekraft. Fokus på deling av bilder/filmer og konsekvensene av dette.
Leseprosjekt der fire klassar skal lesa e-bøker lånt via elanHordaland.no. Elevane får låna kvart sitt lesebrett til å lesa på.
Å ta i bruk og spre bruken av digitale verktøy i skriftlig og muntlig vurderingsarbeid
Vi er tre lærere som har erstattet itslearning med tre ulike versjoner av GAFE - Google Apps For Education
Kvar klasse har ein eller to elevsuperbrukerer som hjelper resten av klassen med digitale problem i klasserommet. Elevsuperbrukerne får kurs som dei gir vidare til sine klasser. Elevsuperbrukerne får også testa ut korleis Surface pro 3 fungerer som elevpc
Skoleåret 2014-2015 testet vi Windows to go. Dette skoleåret skal vi bruke de samme minnepennene til Linux to go.
Vi tar chromebook-bruken til et nytt nivå ved hjelp av GAFE. Det blir også chromebook-lunsj en gang i måneden for alle elever som har chromebook.
Et opplæringsløp for ansatte og elever som har som mål å gjøre alle til trygge databrukere.
\"I WANT THEM TO WANT TO CHANGE THE WORLD\" Utvikling av morgendagens ledere.
Forenkle kommunikasjon mellom lærer og elev. En strukturert læringsplattform som er lett tilgjengelig på flere enheter.
Utvikle og bruke ferdighetsbeskrivelser for konkrete vurderinger med fremovermelding.
Videoretting bruker et program som tar opp aktivitetene på en dataskjerm. Skjerm-og lyd opptak brukes for å gi tilbakemelding på elevtekster. Jeg bruker programmet Screencast-O-Matic som er gratis og kan lastes ned her. Jeg begynner med å skriver ned noen punkt som jeg har tenkt å gi tilbakemelding på (som kladd til meg selv). Jeg pleier også å utheve deler jeg har lyst å kommentere slik at jeg ikke glemmer noe. Jeg bruker automatiserte merknader eller makroer jeg har laget til å påpeke grammatiske feil i teksten. Makroene kan lastes ned her. Jeg vil gjerne presisere at jeg markerer ikke alle feilene. Jeg bruker også å spore endringer i word slik at det jeg skriver i elevteksten vises i en annen farge.
Å lage til undervisningsaktivteter som viser sammenheng mellom praktisk og modelerte situasjoner.
NGV i kjempeform er et tverrfaglig og utenomfaglig prosjekt som tar sikte på helsefremmende arbeid knyttet til trening og kosthold i samarbeid med nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet.
Elevene skal forske på konsekvensene av at Nygårdsparken ble stengt.
Teste ut ulike hybridmaskiner som lærarverktøy, først og fremst til å lage skjermvideoar og til retting ved hjelp av touchpen-teknologi.
Vi ønsker økt språklæring, med fokus på større skriftlig og muntlig produksjon, samt utvidelse av ordforrådet.Vi ønsker også å prøve ut nye måter å vurdere elevtekster på.
Diabetes regnes som en epidemisk sykdom i verden pga økende antall tilfeller og helse messige komplikasjoner.