Siste erfaringar:
Aktuelt:
Me ser korleis VR og dataspel kan vere pedagogisk verktøy som gir unike og særeigne kvalitetar for å skape læring og forståing.
Leseprosjekt der fire klassar skal lesa e-bøker lånt via elanHordaland.no. Elevane får låna kvart sitt lesebrett til å lesa på.
«Skaparrom» er Sykehusskolen ved Nordahl Grieg vgs si satsing på skaping og koding for å fornye faga i dei nye skulelokala ved det nye Barne- og Ungdomssjukehuset ved Haukeland Sjukehus i Bergen, som opnar seinhausten 2016.
Forenkle kommunikasjon mellom lærer og elev. En strukturert læringsplattform som er lett tilgjengelig på flere enheter.
Å lage til undervisningsaktivteter som viser sammenheng mellom praktisk og modelerte situasjoner.
NGV i kjempeform er et tverrfaglig og utenomfaglig prosjekt som tar sikte på helsefremmende arbeid knyttet til trening og kosthold i samarbeid med nasjonalt senter for mat, helse og fysisk aktivitet.
Elevene skal forske på konsekvensene av at Nygårdsparken ble stengt.
Vi ønsker å se på hva vi kan få ut av at elevene selv lager læringsvideoer, enten med PC eller iPad. Med riktig organisering og strukturering kan dette bli en form for muntlig aktivitet som vil kunne styrke matematikkinnlæringen til elevene fordi elevens matematikkspråklige ferdigheter blir styrket
Bruk av iPad til å produsere animasjonsfilm med tilhørende lydspor og musikk i estetiske fag for å dokumentere læringsarbeid.
Implementere utdanning for bærekraftig utvikling i utdanningen gjennom konkretisering av læreplanmål i en bærekraftig retning.
Diabetes regnes som en epidemisk sykdom i verden pga økende antall tilfeller og helse messige komplikasjoner.
Ved Klokkarlia har vi valgt å fokusere på «Friluftsliv og naturopplevelser» fordi dette er et tema som kan oppleves nært og konkret for vår elevgruppe. Vi vil ha korte teoriøkter med spesielt fokus på den praktiske gjennomføringen. Nærområdene vil derfor være viktig for prosjektet.
Tverrfaglig forskningsbasert undervisningsprosjekt på Finse. Naturfag, kroppsøving, matematikk, historie og programfag på MK. Samarbeid med forskningsstasjonen på Finse, UiO/UiB og Tobias Thorleifsson.
Next Level er Nordahl Grieg sin satsning på dataspill i skolen. Prosjektet ønsker å tilrettelegge for spillaktivitet og dele kunnskap om hvordan spill kan brukes i ulike fag.
Innføring av nettbrett og smarttelefoner som en del av bedre vurderingspraksis, spesielt underveisvurdering og økt digital kompetanse både blant elever og lærere. Øke elevens engasjement/motivasjon og få eleven interessert i sin egen læringsprosess og øke refleksjonen rundt læring.
Utvikle kompetansen på avdelingen. Bruke Ipad til samarbeid og dokumentasjon på avdelingen.
Reiseblogg i Tysk. Fiktiv interrail-tur i Europa, lære om geografi i fem tyskspråklege land.
Bruk av smartbok og ipad i undervisning i programfagene på helsefagarbeiderutdanningen