Siste erfaringar:
Aktuelt:
Eleven skal kunne gi innsikt i egen aktivitet som han/hun ellers ikke får vist i kroppsøvingen gjennom bruk av digitale hjelpemidler.
Å ta i bruk og spre bruken av digitale verktøy i skriftlig og muntlig vurderingsarbeid
Vi er tre lærere som har erstattet itslearning med tre ulike versjoner av GAFE - Google Apps For Education
Bruk av Ipad i klasse med redusert elevtall/IoP. Vi har brukt Ipad og Google dokumenter i kommunikasjon og læringsarbeid. Elever og lærere fikk hver sin Ipad og alle fikk konto på skolens google site, asvg.no.
Forenkle kommunikasjon mellom lærer og elev. En strukturert læringsplattform som er lett tilgjengelig på flere enheter.
Utvikle og bruke ferdighetsbeskrivelser for konkrete vurderinger med fremovermelding.
Elevene skal forske på konsekvensene av at Nygårdsparken ble stengt.
Teste ut ulike hybridmaskiner som lærarverktøy, først og fremst til å lage skjermvideoar og til retting ved hjelp av touchpen-teknologi.
Vi ønsker å se på hva vi kan få ut av at elevene selv lager læringsvideoer, enten med PC eller iPad. Med riktig organisering og strukturering kan dette bli en form for muntlig aktivitet som vil kunne styrke matematikkinnlæringen til elevene fordi elevens matematikkspråklige ferdigheter blir styrket
Bruk av iPad til å produsere animasjonsfilm med tilhørende lydspor og musikk i estetiske fag for å dokumentere læringsarbeid.
Vi ønsker økt språklæring, med fokus på større skriftlig og muntlig produksjon, samt utvidelse av ordforrådet.Vi ønsker også å prøve ut nye måter å vurdere elevtekster på.
Bruk av iPad til dokumentasjon av ferdigheter i VG1 og VG2 elektro.
Hvordan oppnå både vurdering for læring og effektiv utnyttelse av norsklærerens arbeidstid. Utprøving av vurderingsverktøyet iAnnotate på iPad.
Frisørfag, pedagogisk bruk av IKT i yrkesfag for å auke kompetansen på eigenvurdering og dokumentasjon av eige arbeid.
Nettbrett i vurderingsarbeidet og undervisningspraksis
Bruke Screncast-o-matic til å spele inn munnlege tilbakemeldingar/ kommentarar på elevtekstar
Bruke blogg til skriving i norskfaget. Vekke skrivegleda, engasjere elevane, få til meir prosessorientert skriving
Vi har ikkje lærebok i kroppsøvingsfaget, difor har vi samla alt teoristoffet i ein prezi-oversikt
Kroppsøvingsfaget viser seg å være ein indikator i forhold til fråværsproblematikk, og difor ekstra viktig å skape høve til tilrettelegging, auke motivasjon for faget og sikre gode vurderingsgrunnlag, for å bidra til ny motivasjon og auka læring.
Styrke lærar si vurdering av prosess i prøve- og eksamenssituasjonar. Auke eleven sitt utbyte av eigenvurdering.