Vi lært å produsere nye og spennende elevprodukt som vil være verdifulle i vurderingsarbeidet og refleksjon rundt læreprosessene. Mest av alt har vi fått innblikk i hvordan man lager/produserer en animasjon. Vi har opplevd hvor tidkrevende dette arbeidet er. Det har vært vanskelig å engasjere våre elever i arbeidsprosessen. Det fungerte best med time lapse fotografering. Da arbeidet elevene praktisk og fokuserte på sin oppgave.
Når vi gjorde opptakene av blomstene i bevegelse, tok dette for lang tid. Elevene hadde ikke et klart bilde av hva det ferdige produktet skulle bli. Da de ikke hadde vært med på planleggingen av animasjonen. Årsaken til dette var at de enten ikke var innlagt, eller ikke var på skolen de aktuelle timene. Når vi skal lage en ny animasjon må denne være så kort at elevene har mulighet til å være med på hele prosessen.
iPadene gir eleven mulighet til å lage elevprodukt som tidligere ikke var mulig og som utvider allerede eksisterende læreprosesser og aktiviteter. Spennende og lærerikt å jobbe med de eksterne animatørene i Liv Laga Animasjon. Sluttproduktet kan dere se her: